Week 6 met Sam

25 maart 2019 - Pembroke, Malta

Maandag 11 maart

De wekker hadden we weer om 9:00 uur gezet zodat we vroeg aan het ontbijt konden aanschuiven. Het ontbijt was weer een beetje hetzelfde als gisteren maar dat maakte niet uit want je had echt genoeg keus. Rond half 11 hebben we de bus gepakt naar Medina, is een oud dorpje met allemaal schattige huizen en mooie deuren. Het ging alleen niet zo goed met de bus, we moesten 1 keer overstappen naar een andere bushalte maar de bus was iets te vroeg gestopt waar die normaal moest stoppen. We zagen dus de andere bushalte niet meer waar de andere bus zal komen, uiteindelijk hadden we hem gevonden maar we hadden dus de andere bus gemist en moesten we een half uur wachten voor de andere bus. Uiteindelijk waren we in Medina gekomen en hebben daar eerst een beetje rondgelopen daarna heb ik lekker gebak gegeten met koffie en Sam een broodje met Ice tea, met mooi uitzicht erbij. Na het eten liepen we terug naar de bus en hebben toen de bus genomen naar Valletta, de hoofdstad van Malta. In Valletta hebben we ook rondgelopen en een paar winkeltjes in geweest, Sam had nog wat souvenirs gekocht voor zijn familie en zijn vrienden. Na een tijdje gelopen te hebben, hebben we even een terrasje gepakt om wat te drinken. Ik had wel zin in ijs koffie zoals we die in Nederland ook hebben maar niet bij nagedacht dat ik niet meer in Nederland was maar in een ander land. Ik was eerst even naar de wc, dus Sam had voor ons besteld. Ik kwam terug en zag mijn ijs koffie staan maar echt letterlijk ijs koffie, het is dus gewoon koffie met ijsklontjes erin. Ging natuurlijk wel proeven maar het was echt niet lekker dus had het ook maar niet opgedronken. Daarna hebben we weer even wat rondgelopen en toen de bus naar mijn appartement genomen, Sam wilde natuurlijk weten waar ik woonde. Eenmaal in mijn appartement aangekomen zaten mijn 2 huisgenoten aan de eettafel, 1 iemand kende ik nog niet omdat er dat weekend iemand weg was gegaan maar ik ging toen zelf ook weg om Sam op te halen. Ze vonden het leuk om Sam te ontmoetten en Sam vond mijn appartement ook wel mooi. Heb toen nog even wat kleding gepakt om mee te nemen en daarna zijn we St. Julians ingegaan om wat te eten, we zijn bij Cuba gaan eten omdat ze daar echt lekkere pizza's hebben. Sam had alleen de verkeerde pizza uitgekozen, zijn pizza was veelte pittig waardoor die het niet allemaal op kon krijgen. Ook kregen we de mededeling dat het weer had ging stormen, dus we wilde wel snel weg om nog naar ons hotel te kunnen want we zaten daar wel een uurtje vandaan. Toen we bij de bushalte stonden moesten we echt heel lang wachten, de bus had iets van 20 minuten vertraging en eerst maakte we ons een beetje zorgen omdat we dachten dat de bus niet meer zal komen maar gelukkig wel. Eenmaal bij het hotel aangekomen ben ik nog even het bad in geweest en Sam ging even rusten in bed, daarna gingen we ook slapen.

Dinsdag 12 maart

Voor mij was vandaag wel een speciale dag en ook weer moeilijk dat ik op dit moment in Malta zat, gelukkig was Sam wel bij mij. Deze dag wilde we lekker rustig aan gaan doen en het weer was ook niet echt goed. We hebben in de ochtend onze sportkleding aangetrokken, eerst gingen we ontbijten en daarna zijn we meteen doorgelopen naar de sportschool. We hebben even een uurtje gesport wat wel leuk was. We zijn na het sporten terug gelopen naar ons hotelkamer en toen even omgekleed voor het zwemmen, we gingen eerst even de sauna in en daarna gingen we lekker zwemmen en in de bubbelbad gezeten. Even later hebben we ons opgefrist en toen even een rondje om ons hotel gelopen buiten, we liepen even naar een kerkje toe waar we uitzicht op hebben, ik was wel nieuwsgierig wat daar was omdat ik iedere keer heel veel mensen zag staan. Maar het waaide helaas super hard en het was echt koud dus we zijn snel weer teruggelopen en ergens in een restaurantje koffie gedronken en samen een pizza gedeeld. We hebben daarna nog even wat boodschapjes gedaan voor in de hotelkamer, gewoon voor iets om te snacken. In de hotelkamer hebben we beide even filmpjes op onze mobiel gekeken, lekker rustig dagje dus. Rond 8 uur gingen we nog ergens wat eten dichtbij ons hotel, we gingen weer in hetzelfde restaurant eten waar we zondag ook hadden gegeten. We hadden beide iets van een hamburger besteld, was wel lekker. In de hotelkamer hebben we nog even gepraat samen en daarna gingen we slapen.

Woensdag 13 maart

Vandaag zal het weer echt heel mooi worden dus ons plan was om naar Gozo te gaan, dat is een ander eiland. Eerst gingen we natuurlijk ontbijten en daarna hebben we weer de bus genomen naar de boot die naar Gozo ging. Veel mensen gingen blijkbaar naar Gozo want in de bus zat het harstikke vol en toen we uit de bus stapte stond er ook echt een rij om een ticket te kopen maar Sam en ik gingen een beetje voor kruipen en niemand die dat echt in de gaten had. Uiteindelijk waren we op de boot, we moesten even een tijdje wachten en toen vertrok die. Op de boot hebben we een beetje rondgekeken buiten, was wel erg mooi. Intussen hadden we op de boot ook tickets gekocht voor een tour bus die de hele dag rond Gozo rijdt en je kan dan uitstappen bij plekken die je mooi lijken en daarna kon je weer die bus pakken, je had dan tijden wanneer de bus kwam op de plek waar je was. Super handig want dan hoef je niet iedere keer een volle bus te pakken en steeds 1,50 te betalen. Toen we aankwamen op Gozo zijn we meteen naar die bus toegelopen en de mooiste plekje gepakt omdat wij de eerste waren. Om 12:00 uur ging de bus weg, tussendoor kon je ook luisteren via oordopjes en dat had iemand wat te vertellen over het gebied waar je langs reed. Uiteindelijk zijn we bij Blue Window uitgestapt, is een mooi plekje van de zee met mooie rotsen. Sam kon er helemaal van genieten, die vond dat klimmen helemaal geweldig en die ging ook echt naar de engste plekken toe. Ik deed het hem niet na, maakte alleen foto's van hem als die daar was. Ook zijn we daar naar de Blue grotto toegelopen, was ook erg mooi om te zien. Daarna hebben we weer de bus gepakt, daar even een tijde ingezeten en rond gekeken maar als je boven op het dek zat was het best koud door de wind dus uiteindelijk zijn we maar binnen gaan zitten. Ik wilde heel graag naar Wied IL- Ghasri maar dat was wel echt een stukje lopen vanaf waar de bus weer stopte, we hebben toen de taxi maar gepakt om daar heen te kunnen. Waar de taxi ons af zette was het alsnog even een stukje lopen maar de taxi kon niet meer verder rijden omdat het de hobbelig voor hem was. Uiteindelijk waren we er aangekomen en het zag er echt super mooi uit, het was zeg maar een soort van riviertje en daar om heen allemaal rotsen. Sam ging natuurlijk weer klimmen maar dit keer was dat wel echt eng want hij kon zo het water invallen. We hebben daar nog even foto's gemaakt en later weer gegaan, toen hebben we wel dat hele stuk teruggelopen. Toen we dichtbij de bushalte waren hebben we snel in een supermarkt wat snacks en drinken gekocht omdat we echt trek en dorst hadden, we hebben dat even gegeten toen we op de bus moesten wachten. De tijd was echt super snel gegaan want het was toen al 17:00 uur en de bus ging na 17:30 uur niet meer verder, we zijn toen weer terug naar de boot gereden. We hadden daarna de boot weer teruggenomen en toen we weer op Malta waren zijn we weer met de bus naar ons hotel gereden wat ook weer vol was want veel mensen gingen weer terug. Dichtbij het hotel hebben we weer een hapje gegeten, hadden beide een pasta gegeten. Daarna zijn we weer vroeg gaan slapen omdat we beide echt moe waren van deze dag.

Donderdag 14 maart

Vandaag hadden we in de ochtend een beetje rustig aan gedaan, weer lekker ontbeten en opgefrist. Daarna hebben we de bus gepakt naar Sliema om daar wat winkeltjes te bekijken. Wat bekend staat in Sliema is the point, is een binnen winkelcentrum met allemaal bekende kledingwinkels. We hebben daar eerst een beetje rondgelopen en later daar ook van die lekker cinnamons gegeten, Sam vond het zo lekker dat die er nog 1 wilde dus heb er toen nog 1 voor hem gekocht. Later hadden we binnen alles wel gezien toen zijn we naar buiten gelopen want daar had je ook nog allemaal winkels zoals de zara maar verder ook niet zo heel veel meer. Voordat we weer terug naar het hotel gingen, gingen we eerst nog even naar de Macdonalds, Sam had een hamburger met een cola en ik kipnuggets met een ice tea. Daarna hebben we de bus weer teruggepakt naar het hotel, in de bus moesten we wel even een tijdje zitten ongeveer een uurtje. Aangekomen in het hotel hebben we weer lekker rustig aan gedaan, we gingen weer even lekker zwemmen en in de bubbelbad geweest. Na het zwemmen heb ik in de hotelkamer nog even in bad gelegen en mij weer opgefrist om ergens een hapje te eten. We gingen dit keer iets verder lopen voor een restaurantje en ook had ik dit keer wat anders dan pasta en pizza. Had zalm besteld met rijst en Sam had spareribs besteld, we hadden beide lekker gegeten maar in het begin miste ik saus voor mijn zalm maar de kennen ze hier dus niet in Malta want ik vroeg om saus voor de zalm en ze dachten meteen dat ik het niet lekker vond maar zei dat het nu een beetje droog was en uiteindelijk na 5 minuten kwamen ze met saus want ze moesten nog helemaal bedenken wat voor saus daar bij past. Na het eten hebben we in de hotelkamer nog weer even gekletst en daarna gingen we weer slapen.

Vrijdag 15 maart

Vandaag stond er niet veel op de planning. Weer even lekker een rustig dagje, eerst zouden we weer naar mijn appartement gaan en dat ik zal koken die avond en daarna zouden we uitgaan met Maartje en Joris. Had een berichtje gedaan in de groepsapp of het nog door ging maar niemand reageerde enthousiast dus hadden Sam en ik maar besloten om dan maar in het hotel te blijven omdat het best ver was om met de bus daar te komen. We gingen in de ochtend eerst weer even sporten maar hadden beide eigenlijk niet zoveel zin dus waren na een half uurtje alweer klaar, hebben daarna even gedoucht en nog in bed gelegen omdat we erg moe waren. Daarna zijn we even rondgelopen buiten ons hotel en hadden een heel mooi plekje gevonden waar je helemaal uitzicht had op zee, was eerst wel weer even klimmen maar was wel even lekker zo'n wandeling. Na de wandeling hebben we beide in een restaurant chocolademelk besteld met slagroom omdat het weer niet zo lekker weer was en een beetje koud. Toen hebben we nog even winkeltjes bekeken in de straat van ons hotel waren allemaal van die souvenirs winkels dus was wel leuk om te kijken.  Daarna hebben we nog even lekker in de hotelkamer gezeten en even samen filmpjes gekeken. In de avond hebben we weer gegeten bij dat restaurant waar we eerst de eerste gasten waren, we gingen er maar weer heen omdat we dat ook soort van beloofd hadden en de pasta's waren daar echt goed. Sam en ik hadden beide de zelfde pasta gegeten, pasta bolognese. Was erg lekker, ook had ik er een cocktail bij en Sam Bacardi cola. Na het eten gingen we beide in de hotelkamer in bad, was lekker warm en ook lekker genoten. Op gegeven moment rond half 11 belde Maartje mij op hoe laat wij kwamen, ik had op de WhatsApp al gezegd dat wij niet meer kwamen omdat we maar geen reactie kregen en dat het nu een beetje laat is om daar nu helemaal heen te gaan want het betekende dat we er pas rond 1 uur waren en daar hadden we niet zoveel zin meer in. Ze vond het jammer maar we hadden het al eerder aangegeven. Na het bellen gingen we ook slapen.

Zaterdag 16 maart

Vandaag was onze laatste volledige dag samen, vond ik wel erg jammer want had het echt super gezellig met Sam. We gingen vandaag naar een heel mooi strand, Ghajn Tuffieha. We namen rond 11 uur de bus daar heen, het weer was ook echt super lekker dus vandaar dat we naar het strand gingen om ons laatste dagje van elkaar te genieten. Het was niet ver van ons hotel vandaan ongeveer 20 minuten. Toen we er waren was het echt super mooi, we hebben toen eerst even rondgelopen en weer de berg op geklommen. We zijn ook helemaal langs rotsen en planten gelopen en Sam is helemaal boven de top op geklommen. Het was echt erg mooi maar door het klimmen hadden we beide het echt warm gekregen en zaten helemaal te zweten daarna zijn we weer naar beneden gelopen, naar het strand. We hebben daar nog even lekker gelegen in de zon en met onze voeten het zee water in gelopen maar dat was nog echt harstikke koud terwijl je sommige gewoon echt zag zwemmen of surfen. We hebben op het strand nog even wat foto's gemaakt en toen weer naar boven gelopen waar we vandaan kwamen, daar stond zo'n caravan die eten, drinken en ijs verkocht. We hebben daar even lekker een ijsje gegeten en tussendoor keek ik hoe laat de bus terug ging naar het hotel maar dat zal nog een uur duren, dus we gingen toen bij een andere strand kijken. We gingen bij de Golden bay strand kijken, was minder mooi dan de vorige maar zag er wel leuk en gezellig uit. Was daar wel meer restaurantjes. We hebben daar nog even gezeten en gewacht op de bus en toen later de bus weer teruggepakt naar het hotel, het was ongeveer 5 uur dat we weer terug waren. We hebben ons eventjes opgefrist en even gelegen in bed en toen daarna ons favoriete restaurant gepakt waar we al eerder hadden gegeten maar ons echt goed beviel, het was onze laatste avond dus we wilde wel ergens lekker en gezellig eten. Ik had een pizza met zalm besteld en Sam had een pizza met kip en spinazie daarna hebben we ook een toetje besteld, ik had een chocolade brownie en Sam had gewoon bolletjes ijs. We hadden echt super lekker gegeten en ook een leuke avond gehad. In de hotelkamer zijn we weer even in bad geweest samen en daarna gingen we weer vroeg slapen omdat de wekker om 4:00 uur in de nacht af ging omdat Sam vroeg moest vertrekken naar Nederland. Sam kon helaas niet slapen omdat die altijd een beetje gestresst daarvoor is.

Zondag 17 maart

De wekker ging dus om 4:00 uur in de nacht af, Sam stond meteen op omdat die dus de hele nacht niet heeft geslapen. Om kwart voor 5 kwam de taxi ons ophalen en die bracht ons naar het vliegveld. Rond half 6 waren we daar, Sam ging toen even in checken en daarna hebben we nog even koffie gedronken. Sam was nog steeds een beetje in de stress of alles wel goed ging met zijn vlucht dus hij wilde snel door de douane heen, dat betekende voor mij dat ik weer afscheid van hem moest nemen wat ik echt niet leuk vond. De tranen kwamen bij mij weer los, het was puur dat ik zo'n leuke week met hem had gehad. Toen Sam weg was heb ik de bus gepakt naar mijn appartement, rond kwart voor 7 was ik weer in mijn appartement. Heb toen snel mijn was al in de wasmachine gedaan. Toen wilde ik eigenlijk weer terug mijn bed in om te slapen maar het lukte mij hele tijd niet om te slapen, het was voor mij een beetje raar dat Sam er niet meer was. Heb toen mijn series maar even gekeken en tussendoor weer een andere was gedraaid. Rond 11 uur ging ik maar weer douche want had afgesproken met mijn kamergenoot om ergens wat te lunchen, ze vroeg of ik wilde lunchen met haar zodat ik mij ook weer iets beter voelde. Rond half 1 gingen we naar St. Julians en we gingen bij Gululu eten, is vooral een vis restaurant. We hadden eerst iets van brood met tapenades besteld en daarna hadden we pizza met tonijn en ravioli besteld wat we samen gingen delen, was echt super lekker. Het was ook echt super druk in St. Julians omdat het St. Patricks day was, iedereen was verkleed in het groen en alle wegen waren afgesloten. Overal was keiharde muziek, er hing echt een gezellige sfeer. Mijn kamergenoot en ik hebben na het eten toen ook even rondgelopen. Toen we in het appartement waren heb ik mijn volgende was weer gedraaid en daarna had ik al mijn was er weer doorheen, heb toen even op het balkon gezeten in de zon. In de avond heb ik voor mijzelf even een omelet gemaakt met brood, dat toen opgegeten met mijn serie erbij. Heb even een tijdje serie gekeken en toen weer op tijd gaan slapen omdat ik wel erg moe was.