Eerste week in Malta

11 februari 2019

Zaterdag 2 Februari

Vandaag begon mijn avontuur echt. We moesten vroeg opstaan, om 6 uur in de ochtend ging de wekker. Ik pakte mijn laatste dingentjes nog even in en toen vertrokken we om kwart over 7 naar Schiphol met de auto van Sam. We kwamen 9 uur aan op Schiphol en toen voelde ik echt de spanning van dat het echt ging gebeuren en dat ik afscheid moest nemen. Eerst gingen we nog ergens wat drinken en nog even wachten op mijn vriendinnen, Lise en Tieny. Die waren met de trein gekomen naar Schiphol wat ik erg lief van hun vond. Toen hun waren aangekomen begon het afscheid nemen wat natuurlijk niet makkelijk was, eenmaal afscheid genomen moest ik door de douane. Natuurlijk had ik weer even pech bij de douane omdat ik mijn neusspray was vergeten uit de koffer te halen, dus ik stond daar nog wel even omdat die mevrouw mijn hele koffer ging doorzoeken. Uiteindelijk was alles goed gekomen en kon ik naar de gate toe lopen, eerst nog even voorde laatste keer zwaaien naar Papa, Esmèe, Sam en mijn vriendinnen die nog aan de andere kant stonden te kijken. Om ongeveer kwart over 12 ging ik de lucht in, de vlucht had een beetje vertraging omdat ik eerst om half 12 zal gaan vliegen. Om kwart over 3 landde ik uiteindelijk in Malta en werd ik met een busje naar Malta airport gebracht, waar ik mijn koffers kon halen. Gelukkig kwam mijn koffer al snel en was die nog heel want bij een andere Nederlandse jongen was zijn handvat kapot gegaan. Daarna bracht een shuttle busje ons naar het appartement, we hadden daarvoor een welkomspakketgekregen waar informatie in zat en bij mij zat ook de sleutel in van het appartement. Het shuttle busje had mij afgezet bij het appartement en toen begon de ellende een beetje. Die man die mij had afgezet gaf niet echt goed aan welke deur ik naar binnen moest want je had deuren met nummers van 1 t/m 6 , dus liep eerst al bij de verkeerde deur. Toen keek ik maar in mijn welkomspakket voor meer informatie en op mijn sleutel stond V5. Dus ik liep naar deur nummer 5 en dat was goed want ik kon naar binnen. Eenmaal binnen zag ik alleen maar trappen en dacht wat is dit en hoe kom ik naar boven met mijn zware koffers, nouja ik maar met die koffers de trap op en uiteindelijk was ik boven en zag in de gang allemaal deuren en ik wist weer niet welke ik moest nemen en het stond ook nergens op papier welke deur ik moest nemen. Toen zag ik nog een trap en dacht “nee, nog een trap” dus liet de koffers nog even staan en liep naar boven toe. Daar was dus de woonkamer en de keuken en dacht bij mijzelf wat is dit voor hok maar oké daar zat een jongen dus ik vroeg aan hem of hij misschien wist welke kamer voor mij was. Het was moeilijk te communiceren met hem omdat die nog niet zo goed Engels. Hij liep uiteindelijk met mij mee en zei tegen mij dat het op mijn papieren stond maar dat stond dus echt nergens alleen de code van de kamer. Die jongen wist ongeveer wel waar ik hoor te zitten dus hij zei dat ik die deur moest nemen met die code, dan kom je de kamer binnen. Dat lukte uiteindelijk en wat ik als eerst zag was dat er iemand bij mij op de kamer sliep en dat het niet echt een grote kamer was en ik zag dat mijn kamergenoot producten had waar allemaal chinezen tekens op stonden. Ik voelde mij al niet echt prettig in dit appartement omdat ik het anders had verwacht en ook schoner had verwacht maar alles was vies en oud. Ik was er een beetje teleurgesteld over dus ging eerst maar even de stad St. Julians verkennen waar ik dus ben. Tussendoor whatsappen met Papa, Esmèe en Sam dat ik er zo van baal. Omdat ik het appartement dus echt niks vond ging ik in St. Julians stad maar een pizza eten en daarna een paar boodschapjes gedaan. Later in de avond kwam ik weer terug in het appartement en mijn huisgenoot was in de kamer, ik wilde mij voorstellen aan haar maar blijkbaar kennen ze dat niet in China want ze keek mij heel raar aan. Ik vroeg aan haar wat vragen maar er kwam niet veel uit haar omdat ze nog totaal geen Engels kan, dat is niet erg alleen het is dan wel heel erg moeilijk om dan te communiceren met elkaar over dingen. Ik voelde mij deze hele dag verdrietig en wilde eigenlijk alweer naar huis. Ik voelde mij zo alleen en kon met niemand communiceren omdat ze in dit appartement geen Engels kunnen en er ook alleen maar Koreaanse jongens zijn, die in hun eigen taal praten en een vriendengroep van elkaar zijn. Ik voelde mij heel ongemakkelijk bij deze jongens omdat ze alleen maar naar mij zaten te kijken en niks tegen mij zeiden, ja dan zeiden ze wat tegen elkaar maar dan in hun eigen taal. De eerste dag vond ik verschrikkelijk en had meteen al een beetje spijt. Ik ging maar vroeg slapen deze avond, ik was erg moe van alle indrukken.

Zondag 3 februari

Ik ben lang blijven liggen in bed tot ongeveer 11 uur omdat ik niet zo goede nacht had gehad, door van alles. Het chinezen meisje was om 4 uur s ’nachts al wakker, ze ging op haar mobiel tot 6 uur en om 6 uur ging ze ook al uit bed. Ze ging zich tussendoor al klaarmaken voor de dag wat bij haar blijkbaar 3 uur lang duurt, wat ook niet uit maakt maar ik wel een beetje raar vind en ik er steeds wakker van werd omdat zeelke keer de kamer in kwam en weer uit. Ik ging opgeven moment uit bed om mijzelf klaar te maken voor de dag, ik zat er tegen op om te gaan douche omdat het gewoon echt niet schoon is, overal ligt haar en remsporen in de toilet. Na het douche naar de woonkamer gegaan waar de jongens allemaal zaten, wat weer ongemakkelijk was. Heb even snel gegeten en ben daarna snel de deur uitgegaan om verder van de stad St. Julians te verkennen en om er even uit te gaan want was weer de hele ochtend verdrietig. Ik ben langs een klein haventje gelopen waar ik even heb gezeten, het water is hier zo blauw je kunt er echt alles in zien. Het weer was ook echt super lekker, het was 18 graden dus dat maakte mijn dag al wel een beetje goed. Verder ben ik op een plek geweest waar veel rotsen was en de zee was daar erg wild maar wel mooi om te zien. Na deze wandeling heb ik koffie gedronken met een gebakje erbij in St. Julians centrum, ik had daar ook even wifi omdat ik in mijn kamer geen wifi heb. Heb even gebeld met Sam en daarna gefacetimed met Zamina, iedereen even uitgelegd over mijn situatie en ik miste iedereen zo erg in Nederland. Ik ben daarna weer verder een rondje gaan lopen en waar een aantal boodschappen gedaan in de supermarkt, wat ook heel erg anders is dan in Nederland. Het is hier veel duurder en er zijn natuurlijk allemaal andere producten waar ik even aan moest wennen. Ook als je hier wilt afrekenen dan moet je eerst aan hun je pinpas geven en dan je pincode in toetsen en hun halen je pinpas er dan weer uit. Ik had nog steeds geen zin om in mijn appartement te eten dus heb maar even snel wat bij de Macdonalds gegeten, tussendoor nog steeds whatsappen met Papa, Esmèe en Sam die er heel erg voor mij waren waar ik erg blij om was want ik voelde mij nog steeds zo alleen en alles zat gewoon zo erg tegen. Daarna ben ik maar weer teruggegaan naar mijn appartement en in mijn bed gaan liggen. Ik ben toen verder op onderzoek gegaan over mijn appartement het bleek dus te zijn dat ik in het verkeerde appartement ben terecht gekomen zonder dat er iets aan mij is doorgegeven. Ik ging namelijk kijken waar ik precies nu was, wat voor adres ik nu zeg maar woonde en dat was een heel ander adres waar ik eigenlijk hoorde te zijn. Ik heb toen gelijk Simon gemaild, mijn contactpersoon in Malta en de situatie uitgelegd. Het zit dus zo dat alles vol zit qua appartement en ik daarom hier werd geplaatst met allemaal jongens en één meisje wat ik dus niet echt begrijp. In het shuttle busje zaten ook 2 andere Nederlanders die een stel zijn, die hebben wel een mail gekregen dat hun ergens anders worden geplaats omdat alles vol zit. Dus hun verbleven voor één weekje in de Salini 5 sterren hotel terwijl hun hetzelfde als mij hebben geboekt. Dus vond alles niet goed geregeld en niet goed geïnformeerd, wat ik erg jammer vond. Ik had een beetje hoop omdat maandag de ESE school begon en ik de hoop had dat ik meer mensen ging ontmoeten. Ik ging weer vroeg slapen.

Maandag 4 Februari

Ik was weer om 6 uur in de ochtend wakker omdat mijn kamergenoot er weer om 6 uur uitging en zichzelf al aan het klaarmaken was. Ik bleef nog liggen tot kwart voor 7 en daarna ging ik mijzelf ook klaarmaken voor de dag. Om 8 uur moest ik op de ESE school zijn dus ging 7:40 de deur uit en ging lopend naar de ESE school, het weer was lekker en de zon scheen volop dus vond het totaal niet erg om lekker te lopen. Het is echt een mooi land. Op school moesten wij verzamelen in een zaal en daar moesten we een Engelse test maken om te bepalen wat voor niveau je hebt en zo werd je verdeeld in welke klas je terecht kwam. Na de test kregen we verder uitleg over het welkomspakket en over de dingen die je kunt doen in Malta. Het viel mij op in de zaal dat er allemaal Chinezen, Japanners en Turkse mensen zaten, achter mij zat wel iemand die blond was en zij sprak mij op gegeven moment ook in het Engels waar ik vandaan kwam en zo kwamen wij een beetje in gesprek. Haar naam is Lisa en ze komt uit Duitsland. Op gegeven moment moest ik naar mijn klas waar ik in was verdeeld op mijn niveau, ik had even les tot 12:15 en daarna had ik gesprek met Simon en de rest die ook stage gaan lopen ergens. We kregen uitleg van Simon over je stage, over malta, je appartement en nog veel meer informatie. Na dit gesprek ging ik even alleen met Simon praten over mijn appartement en hem nogmaals duidelijk gemaakt dat ik mij daar echt niet comfortabel voel, hij begreep mij een beetje en hij was al iets aan het proberen dat ik ergens anders terecht kan komen. Na dit gesprek zag ik Lisa weer en we hadden even nummers uitgewisseld. In de middag heb ik haar even een berichtje gestuurd of ze misschien plannen had voor vandaag en of ze naar het welkomsparty ging. We hadden afgesproken om bij haar appartement af te spreken om half 8. Ik ging even wat eten, niet iets bijzonders het was een appel en brood omdat ik mij nog steeds niet comfortabel voelde om in de keuken iets te koken met allemaal jongens erbij die hele tijd naar je zitten te kijken. Ik had mij na het eten omgekleed en ging opzoek naar Lisa haar appartement, het was niet ver lopen ongeveer 15 minuten alleen liep wel op een levensgevaarlijke weg. De auto’s rijden hier zo hard door de smalle straatjes heen dat is echt niet normaal en hier hebben ze ook niet echt een fatsoenlijke looppad. Bij Lisa aangekomen hebben we gezellig gekletst over van alles en wij merkte beide dat we heel erg op elkaar leken met bepaalde dingen. Ook had ik haar mijn verhaal uitgelegd over mijn appartement en ze begreep mij helemaal, ze zei dat we eventueel samen kunnen koken in haar appartement. Haar appartement zag er echt super mooi uit, het was schoon en veel meer moderner. Later gingen we naar het welkomsparty in St. Julians stad, we moesten verzamelen bij de ESE school waar ook andere studenten waren maar er stonden er niet veel. Weer meer uit China, Japan en Turkije. Al deze studenten komen hier om hun Engels te verbeteren, dus niet voor stage. We liepen gezamenlijk naar de club, het was echt een super leuke avond. Ze draaide echt hele leuke muziek in de club en sommige waren echt al zo dronken, Lisa en ik waren al best moe dus wij gingen vroeg weer terug naar ons appartement. Het was een geslaagde dag en was blij dat ik iemand had ontmoet.

Dinsdag 5 februari

Ik moest er vandaag weer vroeg uit om naar de ESE school te gaan, ik heb nu eerst 2 weken Engelse school en daarna begint mijn stage in het ziekenhuis. Mijn kamergenoot was weer zoals altijd 4 uur in de nacht wakker en ging ze er om 6 uur alweer uit, mijn wekker ging om 7 uur maar was dus al wakker om 6 uur want kon daarna niet meer slapen. Heb mij weer klaargemaakt, wat gegeten en toen naar de ESE school gelopen. Het weer was vandaag wat minder, het waaide heel hard en het was niet zo warm. Tot kwart over 12 had ik Engelse les en daarna was ik weer vrij, daarna ging ik met Lisa mee naar haar appartement en gingen wij samen boodschappen doen en later koken in haar appartement. Na het eten hadden wij besloten om de stad Sliema te bezoeken, eerst gingen we nog langs mij appartement want wilde wat warmers aan doen omdat het heel hard waaide. Toen wij naar mijn appartement liepen ging het ineens keihard regenen, we hadden gelukkig wel onze paraplu bij ons maar door de wind werd de achterkant van ons broek zeiknat. In mijn appartement heb ik Lisa even alles laten zien en ze begreep mij helemaal, we liepen ook de woonkamer binnen en daar zat mijn kamergenoot en paar jongens. Lisa zei gewoon netjes gedag maar bij de rest kwam geen gedag van af. Daarna gingen we lopend naar Sliema, het was wel een stukje lopen en door de wind was het zo koud en onze paraplu’s waren helemaal kapot gegaan .Op het laatst hebben we de bus gepakt, in de bus is elk ritje ergens heen 1,50 euro. In Sliema gingen we even winkelen, sommige winkels heb je ook in Nederland en een paar winkels is echt alleen Maltees. Lisa had een tasje gekocht en een broek en ik zocht de hele tijd naar een riem omdat ik de mijne ben vergeten van huis maar kon nergens een riem vinden die ik graag wilde hebben. Later gingen we ergens koffie drinken en even uitrusten omdat we al zo veel hadden gelopen. We hadden eventjes gezeten en toen gingen we weer met de bus terug naar het appartement maar dat was eerst ook nog een heel gedoe want blijkbaar stonden we aan de verkeerde kant van de bushalte dus moesten we nog een stukje lopen om naar de andere kant te komen van de bushalte. Rond half 7 waren we weer in Lisa haar appartement en hadden we even een pizza in de oven gedaan. Ik ben nog even een tijdje gebleven en ook even gekletst met de huisgenoten van Lisa die echt heel vriendelijk zijn. Op gegeven moment ben ik naar mijn eigen appartement gegaan en was de dag weer voorbij, ik was echt super moe maar vond het echt weer een hele leuke dag.

Woensdag 5 februari

Vandaag moest ik weer naar de ESE school. Ik heb echt hele leuke mensen in mijn klas die uit Turkije, Polen, Spanje en China komen. Ik zit met 6 mensen in mijn klas, iedereen die in mijn klas zitten komen echt naar Malta toe om de taal Engels te leren. 2 Turkse meisjes riepen mij ineens in de pauze of ik wilde komen, ze hadden een Nederlands meisje meegenomen die ook stage loopt in het ziekenhuis en in dezelfde ziekenhuis waar ik ook stage ga lopen. Dus ik had haar wat vragen gesteld en ook gevraagd over haar appartement, ze zei dat de eerste week altijd heel moeilijk is maar later ga je het super leuk vinden en wil je niet meer terug naar huis. Later nodigde de 2 Turkse meisjes mij uit voor een houseparty die in hun appartement werd gehouden en dat is het appartement waar ik eigenlijk eerst terecht zou komen, dus was wel benieuwd hoe het daar uit zag. Ik vroeg later aan Lisa of ze ook mee wilde maar zij was ook al uitgenodigd door iemand anders uit haar klas. Lisa en ik gingen uit school weer samen boodschappen doen en we hadden kant en klare lasagne gekocht die je alleen in de oven hoeft te doen, dat was nog best lekker alleen het zag er wel raar uit. Na het eten gingen we even St. Julians stad in, Lisa had nog schoenen nodig voor haar stage. Uiteindelijk had ik 2 ook daar 2 riemen gevonden, die ik graag wilde. Wij zeiden al tegen elkaar gaan we helemaal ver weg opzoek naar riemen terwijl hier dus genoeg riemen zijn die jij wilde hebben. Na het winkelen gingen we beide weer terug naar ons appartement. Ik ging in mijn eigen appartement even series kijken, later ging ik even wat eten en daarna omkleden voor de houseparty. Eerst belde ik nog met Sam en rond half 9 ging ik weer naar Lisa toe, daar even wat gedronken en rond 10 uur gingen we die kant op naar het houseparty. Eerst konden we het niet vinden maar blijkbaar was het echt heel dichtbij de ESE school. Eenmaal binnen gekomen vonden wij beide het al helemaal niks er waren super veel jongens en er werd drugs gebruikt, we voelde ons beide heel erg ongemakkelijk omdat er weer heel erg naar ons werd gekeken en het appartement was beter als waar ik nu verblijf maar er worden daar veel feestjes gegeven en het was ook niet echt heel schoon. Lisa en ik gingen naar een halfuurtje alweer naar huis omdat we het heel anders hadden verwacht en het echt niet leuk vonden. Eenmaal weer terug in mijn appartement ging ik weer slapen en was de dag weer voorbij.

Donderdag 6 februari

Ik was alweer vroeg wakker, weer om 6 uur. Mijn kamergenoot ging ook al haar haar föhnen dus was alweer klaar wakker. Op de ESE school was ik ook echt super moe en kon mij niet meer goed concentreren. Na kwart over 12 ging ik weer bij Lisa eten in haar appartement, we aten nu rijst met groentes. Weer even wat groentes en vitamines naar binnen krijgen. Later gingen we op de bank zitten met een kopje thee erbij en toen kakte ik al helemaal in en besloot ik naar mijn eigen appartement te gaan om even te gaan liggen in mijn bed, Lisa was ook erg moe en die ging ook even liggen in haar bed. Had even 1,5 uur geslapen en toen een tijdje met Sam gebeld en daarna even een serie gekeken. In de avond had ik even een eitje gebakken, nu durf ik wel meer in de keuken te komen maar nu was er ook gelukkig niemand dus kon lekker even een eitje bakken. Ook had ik even een wasje gedraaid omdat die niet in gebruik, de wasmachine is hier continu in gebruik omdat hier een stuk of 10 mensen wonen. Dan is het heel moeilijk om je was te draaien hier. Later in de avond had ik mij weer een beetje opgefrist en ging ik weer naar Lisa toe om gezellig weer even de kletsten met Lisa en de andere huisgenoten, ook over wat wij hadden meegemaakt bij de houseparty en over het appartement. Ik heb besloten om met het appartement hoger op te gaan, waar het gewoon wat meer luxer, schoner en waar minder mensen wonen in het appartement. Maar helaas moet ik nog 2 weken wachten voordat ik daar terecht kan komen omdat alles vol zit. Ik ging ook weer vroeg naar huis omdat Lisa de volgende dag begon met haar eerste werkdag en ik was zelf ook nog steeds heel erg moe door van alles en ik denk ook omdat ik in het begin vol energie en adrenaline zat dat ik graag mensen wilde ontmoeten en de omgeving leren kennen. Op gegeven moment leerde ik meer de omgeving kennen en had ik een goede band met Lisa waardoor ik meer rust kreeg maar daardoor ook echt super moe was. Dus lag deze avond lekker op tijd in.

Vrijdag 7 Februari

Ik had nu echt super goed geslapen, was weer helemaal uitgerust. Vandaag moest ik weer eerst naar de ESE school voor de Engelse les, was weer een leuke les omdat ik daar veel praat met de Turkse meisjes, die het ook heel leuk vinden om met mij te praten. 1 Turkse meisje wil allemaal dingentjes met mij doen, ze vraagt mij voor alles mee. Alleen voor dit weekend was ik al helemaal vol gepland. Uit school ging ik even een broodje eten bij het water, het was lekker weer en je hebt daar echt super mooi uitzicht. Na het broodje eten ging ik naar de supermarkt om boodschappen te doen. De supermarkt waar ik was, was echt super groot. Je hebt zoveel keus in van alles dat je gewoon echt niet kan kiezen welke je moet nemen, ik koos voor sommige dingen het goedkoopst omdat ik merk dat het wel echt super duur is. Ook heb ik even een eigen glas, schaaltje en lepels gekocht ik voel mij daar meer beter bij omdat ik het niet echt een prettig idee vind dat er in mijn appartement iedereen in hetzelfde glas drinkt, ook omdat er hier niet goed wordt schoongemaakt. Na ongeveer 2 uur was ik eindelijk klaar met boodschappen doen maar ik had zo’n zware boodschappen tas en moest nog het stuk terug lopen naar mijn appartement en je gaat dan heuvel af en weer heuvel op dat was wel erg zwaar. Eenmaal aangekomen in mijn appartement had ik mijn boodschappen even opgeruimd en weer een wasje gedraaid want iedereen was weer weg. Ook de schoonmakers waren geweest, dus mijn kamer was weer lekker schoon en de badkamer ook gelukkig weer want het was echt zo vies. Verder in de middag had ik weer even series gekeken, even een rustig middagje. In de avond heb ik een wrap gemaakt met ham, kaas, sla en kruidensausje. Lisa had mij naar haar werk een berichtje gestuurd of ik zin had om uit te gaan die avond samen met Gül, het Turkse meisje die bij Lisa in haar appartement woont. Ik had mij even omgekleed en weer eventjes met Sam gebeld. Eerst hadden we bij Lisa thuis wat gedronken en rond 11 uur gingen we weer St. Julians stad in. Het was weer echt een super leuke avond en weer wat mensen ontmoet maar wel weer uit verschillende landen. Na het stappen hadden Lisa en ik nog even een stukje pizza gekocht, want we hadden erg honger gekregen van al het dansen. Rond half 3 was ik weer terug in mijn appartement en ging ik weer slapen, was ook weer super moe.

Zaterdag 9 februari

Vandaag kon ik even lekker uitslapen, behalve dat mijn kamergenoot weer om 6 uur er uit ging en weer van alles aan het doen was. Rond half 11 ging ik mijn bed uit en mijzelf klaar maken voor de dag. Daarna ging ik even wat eten en rond kwart voor 12 ging ik weer naar Lisa haar appartement. Ik was dus zelfs eerder de deur uit dan mijn kamergenoot en ging er veel later uit. Om 12 uur was ik bij Lisa en Gül. Vandaag gingen wij met zijn alle naar Medina en Valletta. Rond half 1 liepen wij naar de bushalte maar we hebben een uur lang moeten wachten op de bus, want er ging maar één bus naar Medina en die kwam niet zo vaak. Uiteindelijk zaten we in de bus richting Medina, ongeveer 40 minuten hebben we in de bus gezeten maar in de bus had je elke keer hele mooie omgeving dus je merkte niet dat je er even een tijdje in zat. Medina is een dorpje met hele mooie straatjes en je hebt daar allemaal verschillende kleuren deuren, ziet er heel mooi uit. We liepen even een rondje en maakte wat foto’s. Later gingen we ergens wat koffie drinken met ongelofelijke lekker gebak en je had daar zo’n mooi uitzicht over Malta, want je zat daar heel hoog. We hebben daar even uitgerust en lekker koffie gedronken met gebak. Later hebben we de bus gepakt die naar Valletta ging. Dit was niet zo heel ver, ongeveer 20 minuten. In Valletta hebben we even in de stad rondgelopen, Valletta is echt een super mooie stad. Je hebt daar ook weer mooie straatjes met verschillende kleuren deuren en het is daar gewoon gezellig omdat je daar heel veel leuke kleine restaurantjes hebt, vandaag was het echt super mooi weer dus iedereen zat lekker buiten. We hadden even snel door Valletta gelopen omdat we daar ook pas laat aankwamen. Gül die wist een heel lekker restaurantje in Valletta aan het water maar daar voor moesten we wel weer eerst de bus pakken en daarna nog even een stukje lopen. Rond kwart over 6 waren we aangekomen bij het restaurantje die aan het water ligt. We gingen het eten zeg maar verdelen, we hadden 3 dingen besteld pasta carbonara, zalmsalade en sparibs. Was echt super lekker en het was ook echt gezellig om daar te zitten. Later gingen we lopend terug naar Sliema en vanaf Sliema namen we de bus terug naar St. Julians. Vanaf hier ging ik weer lopend naar mijn appartement, het was echt een super lange dag maar het was zeer geslaagd. In mijn appartement ging ik nog even bellen met Sam en daarna ging ik slapen. Maar wij mij verbaasde was dat mijn kamergenoot er niet was, dus kon dit keer echt goed uitslapen.

Zondag 10 februari

Vandaag heb ik lekker lang uitgeslapen tot 10 uur en ben tussendoor niet wakker geweest. Rond 11 uur ging ik mijzelf weer klaarmaken en daarna ging ik wat eten. Ook heb ik weer even een wasje gedraaid en weer langs de supermarkt gegaan om water te halen, want mijn fles was al weer op en ik mag helaas hier niet water drinken uit de kraan. Rond de middag ging ik weer wat eten want rond half 4 had ik afgesproken met Lisa om naar Valletta te gaan. Maar toen gebeurde er iets waar ik niet blij mee was, na het eten ging ik mijn bord en bestek afwassen en ineens onder het kastje kwam er allemaal water uit maar ook echt super veel water mijn schoenen waren helemaal nat. Blijkbaar was dus die gootsteen kapot, die is 2 weken geleden ook al kapot gegaan maar hebben ze het alleen dichtgeplakt met duct- tape en nu was die weer open gegaan. Ik schrok heel erg want dacht dat het eerst mijn schuld was, gelukkig hielpen de 2 jongens mij met alles opruimen en de andere jongen zei dat die er morgen achteraan gaat. Later stonk het ook nog heel erg. Rond kwart over 3 ging ik dus naar Lisa toe en namen we de bus naar Valletta omdat we gisteren heel kort doorheen zijn gelopen gingen we het beter verkennen en de mooie plekken opzoeken, ook om mooie foto’s te maken. Het weer was ook super goed, de zon scheen volop en het was 17 graden. Vandaag vierde ze ook carnaval in Valletta, alles was mooi versierd. Ze speelde muziek af, werd papierensnippers gegooid en de kinderen daar vonden dit geweldig. Later hebben we ergens koffie gedronken, overal was echt super druk maar wel echt gewoon gezellig druk. Later na het koffie drinken gingen we opzoek naar een leuk restaurantje om wat te eten. Alles zag er super leuk en gezellig uit dus we kozen gewoon wat. Lisa had spaghetti besteld en ik had lasagne besteld. Toen we het eten kregen was het echt een super vol bord, we zeiden al tegen elkaar dit krijgen we nooit op maar het was echt super lekker. Ik had het niet op gekregen dus had gevraagd of ik het mee mocht nemen naar mijn huis, zodat ik het de volgende dag kan opwarmen en niet hoef te koken. Om 8 uur hadden wij een musical ‘cats’ in Valletta. Rond 7 uur liepen wij die kant al op naar het theater, we moesten daar nog even een halfuurtje wachten en daarna mochten we naar binnen. Het was alleen echt super koud in de zaal, was echt heel koud dat was wel een beetje jammer. Helaas was de musical ook niet echt heel leuk er werd alleen maar gezongen en gedanst en er werd niet eens in gepraat, dus dat was teleurstellend. In de pauze hebben Lisa en ik besloten om terug naar het appartement te gaan omdat het gewoon echt niet leuk was en het verhaal te snel ging omdat ze alleen maar aan het zingen waren. Lisa en ik vonden het beide erg jammer, we hebben de bus weer teruggepakt naar St. Julians en daarna ben ik weer gaan lopen naar mijn appartement. Later heb ik nog weer even gebeld met Sam en te horen gekregen dat die over 4 weken al komt, hij heeft al een hotel geboekt en zijn vliegtickets gekocht. Dus was daar heel erg blij mee. Ik ging weer slapen en mijn kamergenoot was er nog steeds niet, dus kon weer lekker slapen.